Дороги будують, щоб по них їздили
- 19.03.2018 08:50
- Загальні новини
- Автор: Прес-служба Житомирського ОУЛМГ
Лісові дороги будувалися за всіх часів ведення лісового господарства. Щоправда, у час відродження українського села та урбанізації міст, на фоні тодішнього будівництва доріг місцевого та загальнодержавного значення — лісові дороги були мало помітні. Сьогодні ж, коли українське транспортне сполучення, м’яко кажучи залишає бажати кращого, лісова дорога часто буває набагато кращою. І це цілком зрозуміло, адже добрий господар завжди знає, що потрібно для вдалого господарювання.
Не втрачає своєї актуальності будівництво лісових доріг і в нинішній час. Адже функціонально вони виконують багато завдань. Для лісових підприємств лісові дороги лишаються тим вкрай важливим і невід’ємним ланцюжком у веденні господарської діяльності, який суттєво покращує можливість проведення як протипожежних та лісоохоронних заходів, так і доступ до лісосічного фонду, що в рази зменшує і витрати, і час на транспортування продукції. При цьому не зменшується їхнє соціальне значення. Адже у багатьох випадках лісові дороги слугують місцевим мешканцям, скорочуючи шлях сполучення між селами, а то й цілими районами у три-чотири рази.
Будівництво лісових доріг, їх ремонт та утримання займають чільне місце і в діяльності державного підприємства «Новоград-Волинське ДЛМГ». Для цього в лісгоспі функціонує бригада з цілим «арсеналом» спецтехніки (екскаватори, бульдозери, грейдери та самоскиди). До 2010 року лісівники користувалися тими дорогами, що вже були в лісі. Проте, коли лісові масиви почали досягати віку стиглості, а відповідно — відводитися для рубання, доступ до них був обмежений. Саму у цей час почалася активізація в побудові нових дорожніх полотен, що як ті артерії в людському організмі, забезпечують повноцінне функціонування.
На сьогодні протяжність внутрішньогосподарських доріг лісгоспу, враховуючи всі типи — капітальні, покращені, грунтові тощо — складає понад 380 км., з них побудованих капітальних із твердим покриття, починаючи з кінця 2010 року, — понад 24 км., а витрати на них сягнули близько 8 млн. грн. Погодьтеся, сума це немала. А ще не варто забувати, що у міру необхідності тут постійно проводяться роботи з їхнього утримання в належному стані. Проте, ці затрати себе виправдовують, — пояснюють у лісгоспі. Це підтверджують виробничі показники, які сьогодні дають можливість керівництву лісгоспу повністю виконувати свої зобов’язання. А це, в першу чергу — достойна, і що не мало важливо, вчасна заробітна плата колективу, який налічує близько 700 чоловік. А також сплата податків та внесків до бюджетів усіх рівнів.
Варто відзначити, що ДП «Новоград-Волинське ДЛМГ» є сумлінним платником і входить до десятки кращих платників податків району. Так, за 2017 рік до державного бюджету підприємство сплатило 17 млн. 233 тис. грн., ще майже стільки — 17 млн. 630 тис. грн. — до місцевого (див. табл. в розрізі громад). Крім того, сплачено в соціальні фонди єдиного соціального внеску —16 млн. 208 тис. грн. А загалом до зведеного бюджету та ЄСВ — 51 млн. 071 тис. грн. А це пенсії, заробітні плати освітянам, медикам, соціальній сфері, утримання армії та бюджетних установ.
Сільради (ОТГ), місто | Збір за використання ліс.ресурсів | Збір за побічне лісове користування | Плата за землю | Податок на нерухоме майно |
ПДФО |
Всього |
Варварівська (Ємільчинський р-н) | 203674 |
| 14468 |
|
| 218142 |
Великоцвілянська (Ємільчинський р-н) | 89888 |
| 8499 |
|
| 98387 |
Великомолодьківська | 51048 |
| 17596 |
|
| 68644 |
Дідовицька | 69182 |
| 39165 |
|
| 108347 |
Жолобненська | 8793 |
| 5001 |
|
| 13794 |
Колодянська | 5533 |
| 4692 |
|
| 10225 |
м.Новоград-Волинський | 49777 |
| 243225 | 12738 | 6551988 | 6857728 |
Майстрівська | 136187 |
| 25993 | 2226 | 3058752 | 3223158 |
Новороманівська | 44181 |
| 2130 |
|
| 46311 |
ОТГ Дубрівська(Баранівський р-н) | 69742 |
| 6791 |
|
| 76533 |
ОТГ Чижівська | 1702979 | 27008 | 359265 | 12215 | 2252622 | 4354089 |
Пилиповецька | 267035 | 24600 | 39546 | 6750 | 618547 | 956478 |
Пищівська | 224611 | 9000 | 69275 | 1660 | 673124 | 977670 |
Повчинська | 93785 |
| 30439 |
|
| 124224 |
Рихальська (Ємільчинський р-н) | 170504 |
| 10558 |
|
| 181062 |
Сербівська (Ємільчинський р-н) | 232431 |
| 13830 |
|
| 246261 |
Стріївська | 23437 |
| 528 |
|
| 23965 |
Суслівська | 88423 |
| 8890 |
|
| 97313 |
Суховільська | 241055 | 34350 | 70098 |
|
| 345513 |
Токарівська | 55373 |
| 10280 | 3206 |
| 68859 |
Федорівська | 98176 |
| 15363 |
|
| 113539 |
Яруньська | 173032 |
| 36140 | 355 | 516376 | 725903 |
|
|
|
|
|
|
|
| 4098846 | 94958 | 1031772 | 39150 | 13671409 | 18936135 |
Примітка : ПДФО (податок на прибуток) направляється :
- 60 % органи місцевого самоврядування (район, місто, ОТГ);
- 15 % - в обласний бюджет;
- 25 % - в державний бюджет.
Ці цифри яскраво свідчить про те, що галузь лісового господарства попри усі намагання її розвалити, а вірніше — приватизувати, — сьогодні лишається тим надійним плечем для держави, яка спроможна не лише заробляти на себе, а й забезпечувати частину державних потреб, — (бо добре відомо, що попри статусу «державна» ніякої підтримки з боку держави вона не отримує).
Тим не менше знаходяться охочі висловлювати своє невдоволення в бік діяльності лісівників. І не лише з приводу вирубування лісів. Досить часто нарікання можна почути щодо транспортування продукції лісу по дорогах загального призначення, або території тієї чи іншої громади (села). Особливий подив викликає, коли це звучить з вуст сільських очільників. Звісно, зона діяльності лісгоспу розповсюджується майже на 65% території району. І обійтися лише лісовими дорогами тут не вийде. І в період бездоріжжя (після дощу, чи у після зимовий період) створюються певні незручності, але з настанням сприятливої погоди ці недоліки лісівники завжди готові усунути. І — роблять це! Досить часто — на прохання тих же сільських голів. Проте, хочеться запитати, якщо невдоволення викликає «розбиття дороги», то чи з таким же невдоволенням сільські голови отримують податки та попенну плату, що сплачується лісгоспами до сільських бюджетів за ведення лісового господарства на їхніх територіях? І чи не вистачає цих надходжень, щоб час від часу їх спрямовувати на ремонт своїх доріг?! Адже дороги будують для того, щоб по них їздити.
Діана ГОРОДЕЦЬКА
Фото з архіву лісгоспу
Календар новин
Меню новин
Категорії новин
Архів новин
- грудень 2023: 1 шт.
- листопад 2023: 2 шт.
- жовтень 2023: 2 шт.
- вересень 2023: 2 шт.
- липень 2023: 1 шт.
- червень 2023: 3 шт.
- травень 2023: 6 шт.
- квітень 2023: 5 шт.
- березень 2023: 3 шт.
- лютий 2023: 2 шт.
- грудень 2022: 5 шт.
- листопад 2022: 4 шт.
- жовтень 2022: 6 шт.
- вересень 2022: 15 шт.
- серпень 2022: 18 шт.
- липень 2022: 10 шт.